Saturday, May 3, 2008

Tatoo Sauh

Pada suatu hari, terdapat 3 orang lelaki yang mencabar antara satu sama lain dalam pertandingan menyelam. Lelaki yang pertama ialah mat salleh. Dia nie plak teruslah terjun ke dalam air yang sejuk tuh. Kemudian dia tak keluar2 selama 2 tahun.Akhirnya dia mengalah kerana SEMPUTTTT!!!.

Lelaki yang kedua nih berbangsa Bangla.Dia pun mula menyelam, die nih lame skit kira2 5 tahun lebih. Akhirnya dia mengalah selepas 5 tahun lebih.

Selepas itu lelaki yang ke3 iaitu berbangsa Iban yang gagah pun terjun ke dalam air itu.Dia pun terjun.Dia nih lebih lama iaitu selama 10 tahun.Pengadil acara itu pun terasa hairan kerana dia nih menyelam lama sangat tak timbul2. Jadi seorang penyelam professional pun meyelam ke tempat tersebut ingin memeriksa keadaan lelaki Iban itu. Di dalam air itu,dia merasa hairan kerana lelaki tersebut hanya kaku di dalam air yang sejuk itu. Dia menyangka lelaki itu mati kesejukan. Jadi dia membawa lelaki itu tetapi tak dapat kerana masih hidup. Lelaki Iban itu memberitahu bahawa dia takkan naik tanpa tali kerana di lengan kiri nya terdapat tatoo sauh. Dia menunjukan tatoo sauh nya dan menunjuk ke atas.

No comments: